Tuesday, March 13, 2012

NOTHING VENTURED, NOTHING GAINED.

Betulkan title aku tuh? whatever lah..aku just nak ckp. apa yg dah terjadi.. anggap lah tu satu pengalaman.xkesah la pengalaman tu terbaik ke...pahit ke..xsalah kalau kita blaja dari kesalahan...sesetengah orang cakap..kalau kita tak buat salah kita takkan ingat kn? tapi bagi aku tu lah hakikat.. :)

Alhamdullilah.. selepas 7 tahun aku pendam sorang-sorang..akhir nyer aku dah boleh bercakap dengan bebas...sori sayang, janji dah tinggal janji sebab aku dah tak sayang anda.. :) this is from the bottom of my heart. its true.Aku percaya. even aku xbukak mulut pun your mum dah bole baca..kita memang tak mampu nak menutup kelemahan dengan orang yg dah lama hidup dari kita kan? apalagi orang yg lebih tua dari kita tu adalah ibu bapa kita...kn? kn? kn?

For the first time that i heard..seriusly..aku memang terkejut bila dengar apa yang diluahkan oleh aunty...perasaan malu pun ada.. memang lah malu... selama nih aku bole buat pekak telinga..tutup mata..aku buat donno je apa yg jadi depan mata...tetiba rahsia dah pecah selepas TUJUH TAHUN ok!! bukan tujuh hari eh...and tak ada sedetik niat pun aku nak menipu aunty..just ,dari awal perkenalan kiteorang pun aku dah terikat dengan janji...bodoh kan aku? HAHA tapi apa la yg bole sangat aku buat? dia bukan hak milik aku sepenuh nya..dan itulah hakikat ...seorang "boyfriend" bukanlah hak milik "girlfriend" nyer..so xperlu rasa cemburu..yes, cemburu tu tanda nya sayang..tapi tak perlu over lah toqqqq... tak perlu nak sergah orang lain kalo kita rasa kita xrampas suami orang kn.. ?aku pun xberniat nak menyentapkan EXs EXs die dulu.

Then bila dah berbincang dengan aunty...aku tak nak mengutuk or memuji sesiapa..sebab semua orang ada kelemahan  dan kelebihan masing masing kn? termasuklah diri aku..human being kn... kita just perlukan masa untuk tentukan keadaan,... percaya pada takdir yg telah ditetap kan semasa di loh mahfuz..Aku rasa aku lebih tenang bila aunty dah tau keadaan sebenar...

Aku tak nak banyak comment sbb aku sendiri dah bosan nak menaip..so, percayalah! "orang yang baik untuk orang yang baik" and kalo nak org yg baik kita pun kena la berubah jadi baik kn? aku redha dengan kenangan silam... aku doa semoga aku berjodoh dengan seseorang yg aku terpegun dengan kehalusan iman nya... chewah! sebab aku dah jatuh cinta dengan solat nya....uhuu  Amin..

Seandainya dia adalah hak milik aku suatu hari nanti.. yahooo!! tapi kalau bukan dia pun aku terima..tapi kalau dia lagi bagus..HAHAHAHA :) >.<


lagu nih: YES. cinta tak harus memiliki..dan ada beza antara cinta untuk memiliki dan cinta untuk dirasai...
wohooo sejak bila aku pandai mentafsir cinta nih.. -___-" KAHKAHKAH intan jiwang!! :p




No comments:

Post a Comment