Saturday, December 1, 2012

pergi tak kembali

i just read my second last entry la...nk continue story about my paklong..hmm sebenarnya..paklong dah meninggal.. since die kt ICU tu lepas doc pasang jer bantuan pernafasan paklong dah tak sedarkn diri...doc da pesan suruh all family berkumpul.. condition paklong sangat teruk..semakin hari badan semakin bengkak and problem saraf sampai mata xbole tutup...cube korg bayangkn mata xberkedip selama beberapa hari...sampai da nk jadi mcm ulser bila air mata xbole mengalir n beku..sakit weyh...everytime turn aku masuk melawat i will urut2 his kening sambil selawat syifa.aku harap paklong dapat mengalirkan air mata dia n tutup mata just a few minutes...Akhirnya, maklong mintak doc uruskan paklong dihantar balik rumah n sampai je rumah bila bukak bantuan penafasan..paklong terus hembuskan nafas yg terakhir...aku pasti maklong dah redha n terima segalanya..paklong dikebumikn dekat dgn kubur arwah abah n arwah pakteh...semoga mereka bahagia disana. kita berkumpul kembali di jannah ya.Al-fatihah.


and arwah lalan, aku kenal beliau..kami memang dah lama tak jumpa tapi sekadar sembang di mespes n fesbuk.aritu die ade dtg sini nk convo...aku mmg ada niat nk jumpa makyoyo kat rumah mama since balik dr pahang..tapi balik je kerja terus tido..haizz atlast pagi2 aku dpt berita dr mama yg lalan kemalangan masa ondaway balik dr kl nk ke johor and meninggal ditempat kejadian..then aku amik EL pick up abby kt hostel n trus gerak ke johor.  aku sempat tengok arwah buat kali terakhir..n malam tu jugak after tahlil terus gerak balik kl sbb esok nya wajib bekerja..Lalan..aku rasa mcm baru semalam kita lepak kat mid jln2 dgn ko bwak bag skolah ko.haha Semoga ko tenang disana ..Al-fatihah.

No comments:

Post a Comment