Tuesday, October 11, 2011

oh my heart oh my soul~

2 am..aku still xbole tido...kepala aku ligat memikir dua benda yang aku kena berkorban sikit...
emm sikit kew? banyak la jugak rase nyer..masa depan aku. haihh.

kan best kalo ke zon sekolah...pagi bgun awal then g sekolah. ptg balik tido..sabtu ahad cuti..
dan begitulah kisah seharian walaupun kadang-kadang aku rase membosankan dan membuatkan aku
curi-curi merayau...hehe

tapi sekarang aku dah habis sekolah, every single step aku kena fikir sejauh mungkin.
sekali aku salah aku da xboleh patah balik..bagi org yg pandai dan otak geliga mungkin dorg just
further study n continue sampai beruban..tp aku ni jenis otak tepu...masuk unisel separuh jalan
last2 menanggung hutang...

bila dah keja dapat gaji..separuh dari gaji aku terpaksa bayar balik loan study xhabis..
memang terbaik,,,letih...rasa nak meraung kuat2! huuwaaarghh!! tu la nama nya melintas xtengok kiri kanan.
bila dah accident br nak menyesal..kau careless intan...


tapi even aku xpandai dari segi akademik..aku beralih ke arah kemahiran..minat aku mendalam...sebab aku memang
suka tengok orang cantik and berstyle..eventhough org ramai nmpk pakai baju mcm org rabun warna tapi bagi aku tu style seseorang..
sebab aku pon suka funkey,rock and kandang2 xsemenggah langsung style orang..HAHA
bukan la yg seksi meksi jew xsemenggah maksud aku..alaa mcm chinese style..kan pelik2 cara dorang pakai..
bukan jugak aku nak membanggakan bangsa dorang tapi kitakan 1 malaysia... :p terpulang pada individu la kan..huhu

ok berbalik pada topik masa depan..sesapa yang kenal aku memang dorg dah taw apa yg aku suka..contohnya...
aku memang addicted dengan colour biru n colourful,aku xbole makan pedas,aku gila dengan mini cooper s, and aku
adalah salah seorang dari club kipas salena gomez..WAHAHAHAHa!


tersebutlah kisah seorang perempuan memang berniat nak beli mini cooper s dengan hasil titik peluh nyer...mampu kew?
aku pasti aku boleh asalkan aku berusaha...betol x? that why aku xsuka semakkan kepala aku dgn masalah remeh tempe..
selagi impian aku xtercapai dek akalmu bak kata elyana jgn harap aku nak kusutkan kepala..hehe
intan seorg yg ego kn?HAHA so what? :p

tapi sekarang kepala aku tgh bercelaru...tetiba aku terniat something yg terluah dari akal yg gedik..
aku nak sambung study lagi...maklum la..dlu blaja giat mara jew...tapi yang nie memang course yang aku memang suka and keja nie la
yg bagi aku duit tiap2 bulan sekarang..aku just nak improve kepala otak aku dengan ilmu yg fulltank je..
hishhhh tapi bapak mahal dow...mana ntah aku nak cekau duit..loan lagi??!!!
memang la ada tempat yang murah sikit dari tmpt yg aku nak apply tu..tapi aku takut dah habis nnti
aku xnmpk jalan aku nak bayar balik loan la sengal...even tempat tu mahal sikit tapi berbaloi kot sijil dia nnti...
gaji xcalang rase nyer...zzzZZZZ mata ku dah scroll alot of money.. $__$ HAHAHA
ntah2 kalo ada rezeki dapat jugak aku sambung study lagi sampai oversea..
amboii over lah kau intan....tapi siapa yang tahu kn? takdir Allah SWT yang tentukan.kita cuma perlu berusaha aite? insyaAllah.. :)


tapi nanti kalo dah tersangkut hutang lagi kat ampaian aku... keturunan keberapa pulak aku bole dapat mini cooper s huh?
berjanggut la aku dok sebut nama kereta tu kn...kempuanan hasrat hati mak nokk....ntah2 mase tu mini cooper rakyat jelata pandang mcm kereta kancil jew..
lagi la aku rase nak cepuk diri sendiri...ishhhh..apa aku nak buat??  2 2 nie impian aku..hukhukhuk *___*"
(di kesempatan ini saya xberniat nak kutuk kereta kancil..)
HAHA :p

bukan senang nak senang,
hidup xselalu indah,
langit xselalu cerah kn....

oh abah... i misshhh u, i lebiu...do come to my soul and mark your warning in my mind...lets think about it together..lets bring me to the bright future..
tell me what should i do.. i'll follow...

goodnite. tido bermimipikan mini cooper s and konvo pegang sijil Level 3 Professional Diploma in Hair Design..
(pengunguman: dalam bidang kemahiran diploma hair design umpama anda memiliki master art and design) HAHA

Intan Zulfika. :)



No comments:

Post a Comment